PluZorg

Bij RooTS kunnen ze ingewikkelde dingen in Ons echt goed in Jip en Janneke taal uitleggen, zodat ook onze zorgmedewerkers het ECHT begrijpen!

Jan Steven en Kirsten van PluZorg over hun samenwerking met RooTS:

PROV Jeugd & Gezin, Zorgerf Waarland en Heemz.org zijn per 1 januari 2022 met elkaar gefuseerd tot de nieuwe organisatie PluZorg. Medio 2022 heeft RooTS coördinatoren getraind in het zelf invoeren en autoriseren van medewerkers en saldibeheer in Ons. Eind 2022 heeft PluZorg samen met RooTS twee Ons omgevingen samengevoegd tot één Ons omgeving. Vervolgens werd de module Plannen en Roosteren geïmplementeerd, waarmee Excel en handmatig plannen voorgoed verleden tijd werden.

Bij RooTS werken we vanuit de gedachte dat we alleen doen wat ECHT nodig is. De inrichting van een elektronisch cliëntendossier doen we dan ook samen met de medewerkers van de organisatie, want alleen zij weten wat echt nodig is om hun werk goed te kunnen doen. Op deze manier zal het systeem, in dit geval de Ons suite, voor je werken en je ondersteunen in je dagelijkse werkzaamheden. We willen namelijk niet dat je er nog meer werk bij krijgt! Ook delen we graag onze kennis, want we houden niet van geheimen. Daar waar mogelijk trainen we medewerkers op het gebied van inrichting én gebruik en leiden we hen op tot Ons coach (ook wel bekend als superusers).

En dit kan PluZorg bevestigen:
‘Een mooi voorbeeld is dat we vandaag nog een mailtje hebben gestuurd naar RooTS met een verzoek over een aanpassing in onze briefsjablonen. Voorheen belden we dan meteen met onze RooTS contactpersoon: Lars. Hij maakte voor ons dan snel de kleine foutjes ongedaan. Maar inmiddels kunnen we zelf direct het probleem tackelen. Wel is het fijn als RooTS dan nog even meekijkt, zodat het weer helemaal functioneert zoals het hoort’.

Jan Steven van Dijk en Kirsten Jansma van PluZorg aan het woord:

Doordat we begin 2022 gefuseerd zijn, was er sprake van nieuwe rollen en een nieuwe omgeving. We kregen te maken met beginnersproblemen. In huis hadden we nog niet echt superusers die de eerste problemen konden opvangen. We gooiden veel bij RooTS over de schutting. En of onze collega nou ervaren was met het systeem of niet, bij RooTS weten ze onze collega’s altijd adequaat te helpen.

Als we het hebben over de samenwerking zijn we dan ook erg positief. Als we een probleem hadden, riepen we hier: ‘Lars bellen!’. Weten ze niet direct de oplossing? Dan wordt het serieus opgepakt en worden we snel teruggebeld! Er is veel persoonlijk contact, de lijntjes zijn kort en dat is prettig.

Als we een probleem hadden, riepen we hier ‘Lars bellen!’  En gelukkig werken er meerdere “Larsen” bij RooTS (noot vanuit RooTS😉)

Wat RooTS nog beter kan doen? (Het is even stil.) Dan moet ik heel diep graven in mijn gedachten.
Er was één situatie waarbij we niet geïnformeerd waren over wijzigingen in de interface van Ons. Het ‘zorgplan’ heette bijvoorbeeld opeens ‘plan’. ‘Huh?’ dachten collega’s hier. Het zag er heel anders uit. Het is fijn als we dit soort veranderingen van tevoren te horen krijgen. Maar meer kan ik nu niet bedenken.

Bij RooTS kunnen ze ingewikkelde dingen in Ons echt goed in Jip en Janneke taal uitleggen, zodat ook onze zorgmedewerkers het ECHT begrijpen! Ze vertellen ook hoe en waarom iets verandert en hierdoor bestaat onze samenwerking ook uit leren van elkaar. Heel prettig.

Missie, Visie en Kernwaarden

RooTS To Share staat voor het delen van kennis op het gebied van ondersteunende processen, met als doel het verbeteren van de zorg. Hierbij zijn we ervan overtuigd dat de complexiteit van de zorgsector steeds meer expertise vereist.

Onze kracht is de inzet van een laagdrempelige, praktische en oplossingsgerichte benadering, dit vormt de basis voor structurele verbetering.

Betrouwbaar | Flexibel | Deskundig | Klantgericht | Ondernemend